Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Az Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák az MD-Visual Betéti Társaság (székhely: 8500, Pápa Ligetkert utca 15., adószám: 27253050-1-19, cégjegyzékszám: 19-06-509997), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett Weboldal használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.
Impresszum - Üzemeltetői adatok
1.Szolgáltató adatai
Név: MD-Visual Betéti Társaság
Székhely: 8500 Pápa, Ligetkert utca 15
Cégjegyzékszám: 19-06-509997
Adószám: 27253050-1-19 Képviselő: Ludvig Dávid Gábor
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak,
évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)A Weboldal használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Weboldalon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
3.Regisztráció/ Vásárlás
3.1. Vásárlónak minősül minden 18. életévét betöltött természetes személy, aki a Weboldal szolgáltatásait igénybe veszi. A 14. életévét betöltött kiskorú természetes személy kizárólag szülői engedéllyel jogosult a Weboldal használatára. Nem lehet Vásárló az a természetes személy, aki a 14. életévét nem töltötte be (továbbiakban: "Vásárló").
3.2. A vásárló rendelésének rögzítésével kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul. Az Adatkezelési Tájékoztató elérhető közvetlenül a kezdőlapról vagy az alábbi linken (https://www.mdvisual.hu/kezdolap/adatkezelesi-tajekoztato ).
3.3. A vásárló köteles saját valós adatait megadni. A rendelés rögzítése során valótlan vagy más személy adatainak megadása esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmisnek tekintendő és a szolgáltató felelőssége kizárt.
3.4. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a rögzített megrendelés sorszámmal vagy kóddal ellátott visszaigazolása szerződés írásba foglalásának minősül, a Szolgáltató iktatja, így utólag hozzáférhető és megtekinthető.
A Termékek rejtett hibái esetén a Vásárló köteles bejelenteni a panaszt Szolgáltatónak.
3.5 Előfordulhat, hogy egyes termékek allergéneket tartalmazhatnak. Ezeket a termékleírásban feltüntetjük.
Szolgáltató
4.1. A Szolgáltató vállalja, hogy legfeljebb 48 órán belül megfelelő határidőn belül visszaigazolja a Vásárló rendelését, de nem vállal felelősséget az internetes kapcsolat, a hálózat és egyéb előre nem látható hibákból adódóan a rendelés beérkezésének hiányából következő esetleges károkért, jogkövetkezményekért.
4.2. A megrendelt termékeket a Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben foglalt szállítási feltételeknek megfelelően eljuttatja. A Magyar Posta, FoxPost illetve GLS csomagküldő szolgálat segítségével banki utalás vagy online bankkártyás fizetés után teljesíti. A szállítás költségét minden esetben a kézbesítést végző futárszolgálat aktuális díjszabása határozza meg.
4.3. A szállítás ideje függ a szállítás helyétől és az esetleges, előre nem látható körülményektől. Az Szolgáltató e körben kijelenti, hogy nem vállal felelősséget a SARS-Cov-2 koronavírus, valamint az ahhoz hasonló, járványügyi szempontból kiemelt veszélyt jelentő járványok megelőzése, illetve leküzdése érdekében létrejövő jogszabályi korlátozások miatt, melyek jelen Szerződés teljesítését – különösen a szállítási időt – jelentősen megnövelik, ellehetetlenítik, vagy súlyos mértékben akadályozzák. Ezek a korlátozások kifejezetten vis maior eseménynek minősülnek.
4.4. A Szolgáltató ellátja a Vásárlót használati utasítással, ismertetővel és egyéb releváns információval, amelyek ahhoz szükségesek, hogy Vásárló teljesíteni tudja a jelen ÁSZF-ben meghatározott kötelezettségeit.
4.5. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására megváltozott körülmények esetén. Lehetséges szállítási költség változása, jogszabály-változás, céggel kapcsolatos változások. A módosításokat a Szolgáltató hatályba lépés előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Ez idő alatt a Vásárló jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani.
4.6. A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal tartalmát illetően, de nem vállal felelősséget az esetlegesen megjelenő, tőle független reklámokért és egyéb tartalmakért. A weboldal tartalmát, elemeit, bármely grafikáját vagy fotóját tilos másolni, letölteni, tárolni , feldolgozni vagy értékesíteni a Szolgáltató írásos engedélye nélkül.
4.7. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
5.1. A Weboldalon található szolgáltatások nevét, jellemzőit, árát illetve a legfontosabb tudnivalókat a 'Szolgáltatások' menüpontban tüntetjük fel. Az árak forintban értendők és nem tartalmazzák a házhozszállítás díját.
5.2. A Szolgáltató a megrendelhető termékekhez részletes leírást ad. Mintadarabokról és felhasználható grafikai elemekről fotókat helyez el, azonban az így elhelyezett fotók eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
5.3. A megrendelés során a Vásárló egyedi grafikai (pl. fotó ) és szöveges elemeket (pl. idézet) is kérhet a termék kivitelezéséhez. Ezek felhasználását a Szolgáltató megtagadhatja, ha törvényi előírást, szerzői jogot vagy jó ízlést sért.
5.4. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
5.5. Amennyiben a reálisnak tekinthető árhoz képest extra alacsony vagy magas ár jelenik meg a weboldalon ( pl. rendszerhibából adódóan), amit a Szolgáltató nem tüntet fel akcióként, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani.
5.6. A Szolgáltató az árváltoztatás jogát valamennyi termék esetében fenntartja.
Vásárlás menete
6.1. A webshop felhasználójának lehetősége van regisztrálni az oldalon, de ez nem feltétele a vásárlásnak. A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Vásárlót.
6.2. A Vásárlónak a valóságnak megfelelő és a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatait kell megadnia.
A Termék kiválasztása
A Weboldalon a Termékek menüpontban választhatja ki a megrendelni kívánt terméket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a weboldalon szereplő árat kell megfizetnie.
Személyre szabható termékek
A Weboldalon egyes termékek személyre szabhatók, ezeket is a Termékek menüpont alatt találja. A termék kiválasztása után a kívánt szöveget és képet mellékelheti az oldalon, majd a "Megrendelés" gombra kattintva véglegesítheti azokat. Ezt követően a "Kosár" Ikonra kattintva ellenőrízhető a termék, változtatásra még van lehetőség. Az így megrendelésre kerülő tárgyakról látványterv készül, melyet a "Látványterv igénylése" pont bejelölésével igényelheti a Vásárló.
A beküldött tartalmakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Kosárba helyezés
A Termék kiválasztása és szükséges adatok (saját kép és szöveg) megadása után Ön a “Kosárba teszem” gombra kattintva helyezhet – tetszőleges számú – terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.
A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – “Megrendelés elküldése” gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek, illetve a kívánt termékszám megváltoztatható.
Amennyiben Ön a kiválasztott terméket a Kosárba helyezi, úgy külön ablak ugrik fel a „Termék a kosárba helyezve” szöveggel. Amennyiben Ön nem kíván több terméket kiválasztani, úgy kattintson a „Kosár” gombra!
A honlap használata során Ön a Weboldal tetején található „Kosár” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer a „Kosár frissítése” gomb megnyomását követően megjeleníti az Ön által megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a kosárba tett termékek árát is.
Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a „Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást.
Rendelés leadása, szerződés
7.1. Rendelését a pénztárban véglegesítheti. A piros csillaggal jelzett szövegdobozok kitöltése elengedhetetlen a megrendelés véglegesítéséhez. Amennyiben más számlázási és szállítási címet használ, a „Szállítás másik címre” mezőt is ki kell tölteni. A „Megjegyzés” szövegdobozban tetszőlegesen adhat meg további információt.
7.2. A Vásárlónak a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az általa bevitt adatok módosítására. A Vásárló felelőssége az adatok pontos rögzítése, hiszen ez a számlázás és a termék sikeres kiszállításának alapja. Az Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja, ebből eredő minden kárát és költségét jogosult a Vásárlóra hárítani.
7.3. A Vásárló a rendelés leadásával, illetve a regisztrációval kötelezettséget vállal arra, hogy az általa feltüntetésre kerülő adatok a Szolgáltató vagy harmadik személy jogait nem sérti.
7.4. A szerződések létrejöttének feltétele az Szolgáltató jelen ÁSZF-jének és Adatkezelési Tájékoztatót elfogadása, amely hatállyal bír minden Vásárlóra.
7.5. A Termék megrendelése a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak minősül. Ekkor a Vásárló kap egy automatikus e-mailt, amely a megrendelés beérkezését igazolja („Feldolgozás alatt”).
A Szolgáltató a személyre szabható termékekhez a Vásárló által feltöltött tartalmakat felülvizsgálja, a kifogásolható vagy szerzői jogokat sértő tartalmakkal ellátott rendelést a visszautasítja, amelyről a Vásárló e-mail-es értesítést kap ("Visszautasítva").
A szerződés a megrendelés Vásárló által megadott címre való megküldésével jön létre (a továbbiakban: ”Jóváhagyva”). A Vásárló a visszaigazoló e-mailben automatikusan kap egy egyedileg generált rendelésszámot, amely alapján a Vásárló személye és a rendelés a Szolgáltató részéről beazonosíthatóvá illetve visszakereshetővé válik.
Amennyiben a visszaigazoló e-mail téves adatokat tartalmaz, a Vásárló köteles ennek tényét a helyes adatok megadásával egyidejűleg e-mail útján a Szolgáltatónak jelezni.
Amennyiben a Szolgáltató részéről a visszaigazolás nem érkezik meg a rendelés leadásától számított 48 órán belül, úgy a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
A rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
A Visszaigazolást követően a Szolgáltató elküldi a termék látványtervét, amennyiben a Vásárló előzetesen igényelte, a fizetendő összeget, ami magában foglalja a termék árát és a szállítási költséget. Amennyiben a Vásárló a kapott látványtervre nem küld visszajelzést 48 órán belül, úgy az automatikusan jóváhagyásra kerül.
A Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a Termék kiszállításának várható időpontjáról, azonban a Termékek szállításával kapcsolatos értesítések és közlések – különös tekintettel a szállítás várható időpontjára – csupán tájékoztató jellegűek, azok nem válnak a szerződés részévé. Ennek alapján sem az Szolgáltató, sem a Vásárló nem fordulhat kártérítési igénnyel a másik félhez a szállítással kapcsolatban tett nyilatkozatokban, tájékoztatásokban rögzítettek meghiúsulása, illetve elmaradása esetén.
Fizetési és szállítási módok
Banki átutalás
A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti. Az átutaláshoz szükséges adatok:
Banki átutalás esetén, kérjük a közlemény rovatba szíveskedjék beírni a megrendelés számot, melyet a visszaigazoló email tartalmaz. Amennyiben banki átutalással fizet, rendszerünk a kiválasztott terméket foglalásba helyezi, a terméket az átutalt vételár bankszámlánkra beérkezésének megerősítése után szállítjuk ki. A vásárlásról szóló számlát a csomaggal együtt kapja meg, a csomag tartalmaként. Ha rendszerünk nem kap az utalásról megerősítést 5 napon belül, akkor emlékeztető e-mailt küldünk. Ha további 3 napon belül sem érkezik megerősítés, akkor a rendelést töröljük és eltávolítjuk rendszerünkből.
Utánvét
Az utánvéttel történő rendeléseket kétféleképpen lehet fizetni:
a.) Személyes átvételkor készpénzzel b.) Csomagautomatába vagy házhozszállítással történő szállítás esetén bankkártyával is fizethet. A csomagautomatánál csak bankkártyával tud fizetni!
Szállítási feltételek és díjak
A házhozszállítás csak Magyarország területén található címre lehetséges.
Ha egy Ügyféltől azonos napon több külön megrendelés is érkezik, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre és csak a díjmentes szállítást biztosító értéket meghaladó megrendelések házhoz szállítása ingyenes. Amennyiben az Ügyfél a második megrendelés leadásakor jelzi, és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján még van lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket, de a már elindított csomagok utólagos összevonására nincs mód.
Szállítási lehetőségek
Magyar Posta (MPL)
Az alábbi szállítási móddal a terméket a Magyar Postával juttatjuk el Önhöz. A szállítási díjakat a posta weboldalán érheti el. ( www.posta.hu/dijszabasok )
A legkedvezőbb szállítási mód, amennyiben Ön kis térfogatú és súlyú termékeket rendelt.
FoxPost
A FOXPOST egy egyszerű és időtakarékos csomagátvételi mód. Kérd megrendelésed bármely FOXPOST csomagautomatába a közeledbe, így nem kell egész nap várni a futárt.
Miután átadtuk a FOXPOST-nak a csomagot, ők 1 munkanap alatt kiszállítják az automatába.
Szállítási idő általában 2-14 nap, ezt a megrendelt termék elkészítési ideje, illetve szállítási módja határozza meg. Szállítópartnereink által biztosított csomagkövetőn megtekintheti a csomagjának aktuális állapotát, várható érkezését.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Szolgáltatótevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakcíme,
a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben a Vásárló korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza az Szolgáltatóhoz, az Szolgáltató a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.
A Szolgáltató visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával . Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Szolgáltató a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.
Szolgáltató a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, amennyiben Vásárló a szállítási díjat nem fizeti meg a Szolgáltató számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyezetetett időpontig, a Szolgáltató a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti Vásárló számára.
Fogyasztói tájékoztató
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján.
Elállási jog
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
9.1. Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a terméket.( fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet ).
9.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, illetve elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja
9.3. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta használatával.
9.4. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
9.5. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
9.6. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is.
9.7. Az Szolgáltató a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is biztosítja a fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.
9.8. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
9.9. A Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
9.10. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
9.11. A Szolgáltató a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Szolgáltatót felelősség nem terheli.
9.12. Az Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.
10.1. Kellékszavatosság
A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén az Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
10.1.1. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót kellékszavatossági igénye alapján?
A Felhasználó – választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
10.1.2. Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó kellékszavatossági igényét?
Köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
10.1.3. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
10.2. Termékszavatosság
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
10.2.1 Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
10.2.2. Milyen határidőben érvényesíthető a termékszavatossági igény?
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
10.2.3. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
10.2.4. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.
10.3. Jótállás
Milyen esetben élhet a Felhasználó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Szolgáltató jótállásra köteles.
Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.
10.3.1. Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Szolgáltató jótállást nem vállal.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!
10.3.2. Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
10.4. Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az Szolgáltatónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.
Mikor mentesül az Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?
Az Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje attól a naptól indul, amikor a Vásárló a terméket átveszi.